قوانین فروشندگان در فروشگاه های اینترنتی یزد

مشتری مداری در راس ارزش‌های فروشگاه های اینترنتی یزد  قرار دارد و از آنجا که خریداران نه تنها مشتری فروشگاه های اینترنتی یزد بلکه مشتری تمام فروشندگان هستند، جلب رضایت آنها باید اولین و بالاترین اولویت همه‌ی ما باشد .

در راستای سیاست‌های مشتری محور فروشگاه های اینترنتی یزد و به‌منظور سازگاری با شرایط اقتصادی جامعه، قوانینی برای فروش در سایت فروشگاه های اینترنتی یزد وجود دارد که عمل به این قوانین منجر به افزایش رضایت مشتریان، جلب اعتماد آن‌ها و از همه مهم‌تر ساخت و ایجاد تجربه‌ای عالی در خرید از شما می‌شود.فروشگاه یزد شاپس برای ارتباط بهتر مشتری و فروشنده شماره تماس و آدرس فروشگاه را در اختیار قرار داده تا این رابطه و اعتماد متقابل گردد و همچنین عمل به این قوانین باعث جلوگیری در سو استفاده از سایت فروشگاه های اینترنتی یزد توسط معدود فروشندگان متخلف خواهد شد .

عملکرد فروشندگان بر اساس چندین معیار سنجیده خواهد شد و فروشندگانی که از عملکرد و استاندارد باکیفیت مورد نظر برخوردار نباشند جریمه شده و یا با آن‌ها قطع همکاری خواهد شد .

به فروشندگانی که با رعایت قوانین و استانداردهای فروشگاه های اینترنتی یزد از عملکردی با کیفیت بالا برخوردار باشند، نشانی تعلق خواهد گرفت که خریداران با مشاهده‌ی آن می‌توانند با اطمینان کامل از فروشنده خرید کنند .

در این قراردادهمه‌ی آنچه باید در مورد قوانین فروش در فروشگاه های اینترنتی یزد بدانید به تفصیل ذکر شده و در صورت نیاز به بروزرسانی خواهد شد .

 

قوانین و مقررات فروش در سایت فروشگاه های اینترنتی یزد

 

قیمت مصرف کننده

شرح: قیمت مصرف کننده همان قیمت مصوب کالاست که روی کالا درج شده است. از قیمت‌گذاری و فروش هرگونه کالا با قیمتی بالاتر از قیمت مندرج روی کالاهایی که “قیمت مصرف کننده” روی آنها درج شده خودداری کنید .

کالاهایی که قیمت مصرف‌کننده روی آنها درج نشده، اما دارای قیمت مصوب هستند، باید با قیمت‌های مصوب و رسمی رایج در سراسر کشور قیمت‌گذاری شوند .

از قرار دادن قیمت‌های غیر واقعی و فروش با قیمت اصلی تحت عنوان تخفیف که به نوعی فریب خریدار محسوب می‌شود، خودداری کنید .

جریمه: در صورت مشاهده و احراز تخلف، به میزان دو برابر مجموع اختلاف قیمت کالای فروش رفته از قیمت واقعی و تعداد کل فروخته شده از آن کالا جریمه تعلق خواهد گرفت، کالا غیر‌فعال شده و در صورت تکرار منجر به بسته شدن پنل فروشنده و قطع همکاری خواهد شد .

فروش کالای غیر اصل

شرح: فروش کالای غیر اصل در فروشگاه های اینترنتی یزد اکیدا ممنوع است. اگر محصولی از نظر جعبه، بسته‌بندی، جنس، کیفیت و … با کالای اصلی که توسط مراکز مورد تایید مانند (سایت اصلی برند یا شرکت‌های وارد کننده‌ی قانونی) که کالاهای اصل را به‌فروش می‌رسانند مغایرت داشته باشد، کالا باعنوان “غیراصل” شناخته می‌شود .

همچنین در سایت فروشگاه های اینترنتی یزد اگر در عنوان یا تصاویر کالای نمایش داده شده، برند اصلی کالا ذکر شده باشد ولی کالای فروخته شده با نمونه‌ی اصلی کالا مغایر باشد، کالای مورد نظر غیر اصل شناخته شده و امکان فروش این نوع از محصولات در فروشگاه های اینترنتی یزد وجود ندارد .

همچنین توصیه می‌‌شود فروشندگان جهت حفظ اعتبار خود و فروشگاه های اینترنتی یزد از فروش کالاهای بی‌کیفیت خودداری کنند .

جریمه: در صورت فروش کالای غیر اصل، فروشنده موظف به پرداخت جریمه‌ای معادل با ۲ برابر قیمت محصول فروش رفته ضربدر تعداد کل فروخته شده از آن محصول از ابتدا‏ خواهد بود فروشگاه های اینترنتی یزد مجاز به فسخ قرارداد همکاری با فروشنده می باشد .

فروش کالای قاچاق، ممنوعه، غیر بهداشتی مضر

شرح: فروش کالاهای قاچاق، ممنوعه و غیربهداشتی که برای سلامت مصرف کننده مضر هستند ممنوع است .

جریمه: در صورت فروش اقلام ذکر شده در لیست کالاهای ممنوعه، کلیه خسارت های فروشگاه های اینترنتی یزد به اضافه دو برابر ارزش کالا از حساب فروشنده خاطی کسر خواهد شد .

لغو سفارش مشتری

شرح: از کنسل کردن سفارش مشتری به دلایلی مثل قیمت اشتباه، عدم موجودی و … جدا خودداری کنید. در‌صورت موجود بودن محصول در سایت و سفارش مشتری از آن کالا، فروشنده ملزم به ارسال کالا است، بنابراین فروشنده باید میزان موجودی محصولات خود را در پنل به‌روز نگه داشته و در صورت نداشتن موجودی، کالا را غیر فعال کند .

جریمه: لغو سفارش مشتری توسط فروشنده به دلایل زیر :

عدم موجودی کالا در انبار فروشنده

فروش کالاهای ممنوعه

تاخیر در تامین و ارسال کالا از سمت فروشنده

اشتباه در قیمت‌گذاری

منجر به جریمه ای معادل با کمیسیون میباشد .

ارسال به موقع سفارش مشتریان

شرح : فروشندگان موظف هستند کالاهای سفارش داده شده را به موقع و راس زمان مقرر (از تاریخ مقرر در پنل برای تحویل ) به دست مشتریان برسانند .

برای جلوگیری از تاخیر در ارسال کالا، داشتن موجودی کالا الزامی است، بنابراین از موجود کردن کالای بدون موجودی در سایت فروشگاه های اینترنتی یزد جدا خودداری کنید .

همچنین فروشنده موظف است که میزان موجودی کالا در پنل فروشندگان را به‌روز و مطابق با واقعیت درج کند .

زمان ارسال سفارشات

زمان ارسال سفارش در شهر یزد نهایت 24 ساعت می باشد

زمان ارسال سفارش در خارج از شهر یزد نهایت 48 ساعت میباشد

جریمه تاخیر بیش از دو روز ، مبلغ کمیسیون باضافه 10 درصد مبلغ فاکتور ،از فروشنده متخلف کم میگردد ..

برای جلوگیری از لغو سفارشات مشتریان به نکات زیر توجه فرمایید :

هر روز پنل خود را چک کنید و میزان موجودی محصولات خود را در پنل به‌ روز و مطابق با واقعیت نگه دارید .

از موجود کردن کالای بدون موجودی در فروشگاه های  اینترنتی یزدا جدا خودداری کنید (قرار دادن موجودی نادرست در پنل

قیمت کالاها را صحیح وارد کنید تا ناچار به لغو سفارش نشوید) .

مغایرت محموله‌ی ارسالی به مشتری

شرح: ارسال کالا یا محموله‌ای که به دلیل هر نوع مغایرت (رنگ، بسته‌بندی، محتوا و مشخصات فنی و …) زمان تحویل محموله در بخش ورود کالا مغایرت برایشان ثبت شده‌ باشد .

جریمه: جریمه مغایرت کالا برای هر کالای دارای مغایرت مبلغ ۲۰۰۰۰۰ ریال است .

کالاهای مرجوعی

شرح: درصورتی که کالا به دلایل زیر توسط مشتری مرجوع شود، مستلزم جریمه خواهد بود :

مشکلات فنی / معیوب بودن کالا

گوشی قفل شده / غیر قابل رجیستری

مغایرت محتوا

مغایرت لیبل

مغایرت رنگ

کسری اقلام همراه کالا

کالای استفاده شده

کالای غیر اصل (تقلبی)

عدم اعمال تخفیف

قیمت فروش از قیمت مصرف کننده چاپ شده روی کالا بالاتر است

آسیب فیزیکی کالا با بسته‌بندی سالم

اتمام مدت گارانتی / اشکال در مدت گارانتی

ایراد یا اشکال در کارت گارانتی / کارت گارانتی نامعتبر

عدم وجود کارت گارانتی

عدم وجود فاکتور

جریمه: جریمه‌ی مرجوعی کالا به دلایل ذکر شده، معادل کمیسیون ضرب در قیمت کالای سفارش‌گذاری شده .

قوانین ثبت محصولات

شما با رعایت نکات کاربری طبق فیلم آموزشی  زیر می توانید محصولات خود را ثبت نمایید

https://yazdshops.ir/sellers-panel/

در صورتی که فروشنده وزن محصول خود را اعلام نکرده و یا در پنل خود ویرایش انجام نداده باشد ، هزینه ما به تفاوت پست را باید پرداخت نمایید

نکات قابل ذکر:

هزینه کارمزد فروش محصولات بر اساس در صد  بین 2 الی 5  درصد ، برای اصناف مختلف متغیر می باشد ،  و یا بر اساس هر محصول ایجاد می گردد.

هزینه حمل و نقل در شهر یزد توسط مشتری پرداخت میگردد و مبلغ ثابت 12 هزار تومان در صورتی که محصول ارسالی در شهر یزد وزن بالای 30 کیلو گرم باشد هزینه 30 هزار تومان برای ارسال میباشد .

مبلغ حمل و نقل در خارج از شهر یزد توسط مشتری پرداخت می گردد و به صورت پیشفرض مبلغ پست ثابت می باشد ، با افزایش وزن قیمت پست تغییر می کند .

تسویه حساب فروشنده در هنگام تکمیل خرید آخر هر هفته  انجام می پذیرد .

در صورت مرجوعی و لغو سفارش توسط مشتری در شهر یزد ، آن محصول به فروشنده عودت می گردد (در صورتی که تمام قوانین فروشندگان اعمال گردیده باشد)

تمامی کالاها توسط پست یزدشاپس بیمه میگردد و این هزینه توسط یزدشاپس جهت اطمینان فروشندگان در صورت خرابی و یا مفقودی انجام می پذیرد . قابل ذکر است در صورت مفقودی و یا خرابی اجناس توسط اداره پست فروشنده موظف است جهت پیگیری و دریافت غرامت بیمه از طریق اداره پست اقدام نمایید .

در صورت مرجوعی و لغو سفارش توسط مشتری در خارج از شهر یزد ، با توافق مشتری و فروشنده ، مبلغ با کسر هزینه پستی عودت می گردد  .(در صورتی که تمام  قوانین فروشندگان اعمال گردیده باشد)

 

اینجانب ……………………………………تمامی قوانین فروشندگان در فروشگاه اینترنتی یزد را خوانده ام و آن را

پذیرفته ام .

آدرس برگه قوانین فروشندگان

https://yazdshops.ir/seller-rules/

 

 

 

تاریخ :                                                                                                                                                      مهر و امضاء فروشنده